Winszla Pék

Ügyviteli megoldások cukrász, pékség és sütőipari üzletek- és üzemeknek

WinSzla Pék

A WinSzla komplex ügyviteli rendszer kifejezetten pékek, cukrászok és más sütőipari cégek számára kifejlesztett moduljaival egyszerűbbé, pontosabbá és hatékonyabbá teszi az Ön, munkatársai és cége munkáját!
Teljeskörűen lefedi a mindennapi munkához szükséges feladatokat, úgymint keret- és napi rendelések, egyedi árak, termelés összesítés, készletkezelés, szállítólevél készítés és számlázás, de sok más modullal - például: számla kiegyenlítés, könyvelés feladás, stb. - is bővíthető.

Kiknek és miért készítettük?

Cégünk már több mint 20 éve foglalkozik ügyviteli rendszerek fejlesztésével. A Sikér Zrt.-vel való több éves kapcsolat során (miután nem találtak a piacon elfogadható ár/érték arányú sütőipari szoftvert),  2009-ben felkérést kaptunk, hogy készítsünk el egy pékségek számzára is jól használható rendszert. Figyelembe véve az ő, és más cégek igényit, valamint a piacon található pékségi szoftvereket, készítettük el saját programunkat, melyet azóta is folyamatosan bővítünk.

Célunk egy olyan egységes rendszer kialakítása, amely cukrászok, pékségek és más sütőipari vállalatok számára átláthatóságot biztosít kezdve a vevői rendelésektől, a gyártáson, készletkezelésen és számlázáson át egészen a könyvelésig. Mindezt úgy, hogy elegendő rugalmasságot biztosít a cégeknek. Legyen szó akár mikro kis és középvállalkozásról, moduláris felépítésének köszönhetően alkalmazkodik a cégének igényeihez.

 
Winszla pék és cukrász program

 

 

Főbb pékség és cukrászati modulok

 - Alaprendelés / sablon karbantartó és átvevő modul. Ez a modul kezeli az ügyfelek visszatérő rendeléseit, naponta akár több műszakra bontva is. Egyetlen könnyített táblázatos rögzítési felület segítségével gyors beviteli és módosítási lehetőséget biztosít az alaprendelések felvitelére és javítására. Ezen alaprendelésekből egy gombnyomással készíthetünk több száz éles vevői rendelést, szállítót vagy akár számlát is, melyek utána még módosíthatóak. Lehetőség van a napi rendelések feltöltésére a keretrendelésen kívül korábbi rendelésekből tetszőleges dátum (például tegnapi, múlt heti) alapján.

 - Szerződéses árak modul. Célja, hogy a cikktörzsben rögzített általános eladási ártól eltérve, az ügyfél kötött személyes árakat adhatunk. Ezen felül lehetőség van, ügyfélcsoportokhoz, árcsoporthoz, cikkcsoportokhoz és akár cikkekhez is kötni az egyes árakat. Ezekhez külön mennyiségi vagy százalékos árengedményt adni, vagy akár időszakot beállítani. Így a program az előre felvitt akciós árakat fogja felajánlani, nem a rögzítőnek kell erre figyelnie és az akciós időszak után automatikusan visszaáll az alapárakra.

 - Ügyviteli rendszer modul. Ennek segítségével állíthatunk ki vevői rendeléseket, szállítókat, számlákat, valamint ezeken felül lehetőség van ajánlatok, beszerzési rendelések, beérkező számlák kezelésére, sőt kimenő számlák kiegyenlítésére is. Komplex ügyvitel és könyvelés esetén itt készíthető elő a könyvelés feladás, és a számlák kontírozása.

 - Egyedi / csoportos készletkezelő modul. Normál esetben a számla vagy szállítólevél kiállításával egyből megtörténik a készletkezelése az adott tételnek. Azonban előfordulhat, hogy már jóval a szállító és számlázás előtt szükség van a készletek csökkentésére, de a vevői rendelések még megváltozhatnak az alaprendelésekhez képest. Erre szolgál a csoportos készletkezelés. Ennek segítségével egyszerűen és gyorsan elvégezhetjük - akár termékekre összevontan - a készletmozgásokat, nagyban megkönnyítve ezzel a későbbi átláthatóságot.

 - Beépülés jegyzék / recepttúra kezelő modul. Ennek segítségével megadhatjuk, hogy egy adott termék milyen alapanyagokból vagy más félkész termékekből (például: előre gyúrt tésztából) tevődik össze. Így a későbbiekben könnyen elvégezhető a alapanyagok szerinti készletfogyás. Különböző nyomtatványok segítségével előkalkulációkat végezhetünk, megtervezhetjük a várható alapanyag fogyást, vagy csak egyszerűen ellenőrizhetjük az összetételt és a sütési technológiát.

 - Csoportos nyomatás és átvétel. Célja, hogy a rögzített bizonylatokból egyetlen gombnyomással készíthetünk több száz nyomtatást, vagy egy adott ügyfélre vonatkozóan, átvehetjük - egyesével vagy akár egyetlen bizonylatra összevontan is - a kijelölt rendeléseket és szállítóleveleket.

 - Lekérdezések. Itt lehet a bevitt adatokból különböző listákat nyomtatni. Lehetőség van a kiválasztott listákat különböző szűrési feltételek (időszak, ügyfél cikk és sok más tulajdonság) alapján szűrni, statisztikákat és kimutatásokat készíteni. Lehetőség van a listákat mátrix és hagyományos nyomtatóra is nyomtatni, valamint Excel, PDF, JPG és szöveges formátumba való exportálásra.

 - Gyártmánylap készítés, tápérték számítás, allergén kijelzés. A korábban cikktörzsbe felvitt termékek, alapanyagok, valamit a receptúrába rögzített adatok alapján elkészíti a program a termékek gyártmánylapját. A gyártmánylap tartalmazza az élelmiszer előállításával kapcsolatos adatokat, az élelmiszer minőségi jellemzőit, a termék élelmiszer-biztonsági, minőségi jellemzőit, a gyártmánylap készítésének és módosításának dátumát, és sok más adatot. Az alapanyagokhoz felvitt jellemzők alapján számolhatóak a termékek tápértéke, energia, zsír és telített zsír, szénhidrát ebből cukrok, fehérje és só tartalma 100 grammra és százalékra. Kijelzi mely termékek milyen allergéneket tartalmaznak. A 8 leggyakoribb allergén (diófélék, szójabab, halak, földimogyoró, rákfélék, tojás, glutén és tej) mellet további 6 allergén (zeller, mustár, szezámmag, kén-dioxid, csillagfürt és puhatestűek) kijelzésére is alkalmas.

 - Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás és NAV Online modul. 2016-ban a jogszabályoknak megfelelően bevezetésre került az "Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás", 2018 második felétől pedig a NAV Online modul. Mindkét funkció teljes mértékben megfelel az NAV által kért előírásoknak és folyamatos fejlesztésekkel biztosítjuk a mindenkori jogszabályoknak való megfelelést.

NTAK

NTAK-adatszolgáltatás

 

NTAK-adatszolgáltatás általános információk

A jelenleg hatályos jogszabályok alapján minden, Magyarországon működő vendéglátó üzlet üzemeltetőjének – vagyis annak tulajdonosának vagy bérlőjének − regisztrálnia kell vendéglátó üzletét az NTAK-ba.

A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 4. mellékletében meghatározott vendéglátó üzlettípusok azok, ahol a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2. § 30. pontja szerinti vendéglátás tevékenység folytatható. Az NTAK-ba csak a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendeletben meghatározott üzlettípus szerint lehet a vendéglátó üzletet regisztrálni.

Az NTAK regisztrációról a következő linken talál részletes tájékoztatást: https://info.ntak.hu/regisztracio

 

NTAK-adatszolgáltatásra köteles vendéglátó üzletek típusai:

  • étterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

 

NTAK-adatszolgáltatás célja:

Az NTAK-ba érkező, deperszonalizált statisztikai adatok alapján pontosan láthatóvá és mérhetővé válik egy-egy adott település, turisztikai térség vagy éppen az egész turisztikai szektor teljesítménye, ágazati megosztásban is. Az NTAK-ban kizárólag turisztikai célú, statisztikai adatgyűjtésről van szó, személyes adatok befogadására a rendszer nem képes. Az NTAK számára a szolgáltató a statisztikai adatokat minden esetben térítésmentesen biztosítja.

 

Vendéglátó üzlet regisztrációja

A vendéglátó üzlet üzemeltetője – tehát tulajdonosa vagy bérlője – jogszabály alapján regisztrál az NTAK-ba.

Az NTAK regisztráció 2 lépésből áll:

  • először a központi regisztrációt kell elvégezni,
  • ezt követi az ágazati regisztráció.

A regisztrációt követően a vendéglátó üzlet üzemeltetője a regisztrált vendéglátó üzlet nyilvántartása érdekében létrehozott egyedi nyilvántartási számot kap. Ez az NTAK regisztrációs szám.

A folyamat során ki kell választani a használni kívánt RMS szoftvert. A Winszla PÉK az ERMIS rendszer pékségek és cukrászdák számára elkülönített speciális funkciókkal rendelkező része.
A programok listájából válassza az ERMIS lehetőséget.

Az NTAK-adatszolgáltatásról bővebb információt az alábbi oldalakon talál:

Bővebb leírás az NTAK-adatszolgáltatás beállításokról a Winszla programban az alábbi oldalon: https://sites.google.com/view/riskcont/tudastar/ntakbeallitasok

Gyártmánylap

GYÁRTMÁNYLAP  ÉLELMISZER ELŐÍRÁS BIZTONSÁGI- ÉS MINŐSÉGI JELLEMZŐK

 

Gyártmánylap élelmiszer előírás, biztonsági- és minőségi jellemzők

Gyártmánylapok készítése. Természetesen nem maradhat ki a gyártmánylap sem a termékhez tartozó bizonylatok közül, mely tartalmazza a legfontosabb információkat mind a termékről, mind pedig annak előállítójáról kezdve annak nevétől számlázási és telephely címén keresztül egészen a FELÍR kódjáig. Szintén fel van tüntetve a felvitt tápérték és allergén adatok. Mindezek mellett további kiegészítéseket is megadhatunk, úgymint: a felhasznált adalékanyagok, géntechnológiával módosított anyagok, az előállítás technológiája, az élelmiszer minőségi jellemzői, a gyártmánylap készítésének és utolsó módosításának dátuma, a gyártmánylap elkészítésért és a az élelmiszer előállításáért felelős személy megnevezése.

A PDF-eken feltüntetett adatok csak tájékoztató jellegűek!

Mi az a gyártmánylap avagy a gyártmánylap fogalma

  • Az élelmiszer-előállító által vezetett, a feldolgozott-élelmiszer élelmiszer-biztonsági, minőségi jellemzőire vonatkozó nyilvántartás.
  • A gyártmánylap tartalmi követelményeit a 82/2012 (VIII. 2.) VM rendelet határozza meg, mely 2013. január 1-jén lépett hatályba.
  • A új szabályozás könnyítést ad a gyártmánylapok elkészítésében, hisz nem ír elő kötelező formát, azonban követelmény, hogy magyar nyelvűeknek kell lennie.

Mikor kérhetik avagy mikor kell rendelkezésre állnia

  • Termék fejlesztésénél, bevezetésénél
  • Hatósági ellenőrzésnél vagy kötelezésnél
  • Nagy partnerekhez történő beszállításoknál
  • Közbeszerzési pályázatoknál

Törvényi előírások amiknek meg kell felelni

  • rendelkezésre kell állnia még a termék gyártásának megkezdése előtt
  • hozzáférhetővé kell tenni a hatóság számára mindenhol ahol gyártás folyik
  • három évente felül kell vizsgálni
  • három évig meg kell őrizni
  • rögzíteni kell az utolsó gyártás dátumát a termék megszűnése esetén

Tartalmi követelmények és kötöttségek

A gyártmánylapon fel kell tüntetni az élelmiszer forgalomba hozatala során használt megnevezése mellett:

  • az élelmiszer-előállítóra vonatkozó azonosító adatokat,
  • az élelmiszer előállításával kapcsolatos adatokat,
  • a termék élelmiszer-biztonsági, minőségi jellemzőit,
  • a gyártmánylap elkészítésének és módosításának dátumát,
  • a gyártmánylap elkészítéséért felelős, valamint az élelmiszer-vállalkozásban az élelmiszer előállításáért szakmailag felelős személy nevét és aláírását vagy az aláírással egyenértékű elektronikus jóváhagyását,
  • az élelmiszer egységnyi mennyiségű előállításához felhasznált valamennyi összetevő nevét, előállításkori tömegük csökkenő sorrendjében,
  • a géntechnológiával módosított szervezet vagy az abból előállított termék összetevőként történő használata esetén a géntechnológiával módosított szervezet nevét és az azt tartalmazó összetevő nevét,
  • az élelmiszer eltarthatóságát, biztonságát meghatározó műveletek és paramétereik felsorolását, továbbá az engedélyezett csomagológázok használatát.

Hol és hogyan kell tárolni

Az élelmiszer-előállító köteles a magyarországi felhasználónak szánt feldolgozott élelmiszerre vonatkozó, a (2) bekezdésben meghatározott adatokat önálló dokumentumban vagy más dokumentum részeként egy helyen nyilvántartó gyártmánylapot készíteni, és azt az adott élelmiszer előállításának valamennyi telephelyén tárolni.

Együtt sikerül

Sokan fordulnak szakértőhöz a gyártmánylapok elkészítéséhez ami elég költséges lehet minél több termékünk van. Mások elkezdenek egy Excel vagy hasonló programot használni és abban összeállítani a gyártmánylapot. Ezzel az a gond hogy ezek az "általános" programok nem nyújtanak semmilyen segítséget és kontrolt a feladat elvégzésében. Így a készítő teljes mértékben saját magára van utalva ebben. Amiben mi tudunk segíteni hogy egy olyan SPECIÁLIS programot adunk az Ön kezébe, mely támogatja és megkönnyíti munkáját, és csökkentheti a költségeit így időt, energiát és pénzt spórolhat. Íme néhány azon előnyök közül melyben részesül:

  • megspórolja az elkészítési költséget termékenként
  • egységes és professzionális megjelenést biztosít minden termékhez
  • nem kell nyomtatni hisz bármikor elérhető a gyártmánylap a programból, figyelve ezzel a környezettudatosságra
  • a program segít a jogszabályok teljes körű megfelelésében, még akkor is ha megváltozik a gyártmánylap és a jelölési rendelet. Kiemelten fontos hogy mindig a legfrissebb szabályoknak megfelelően kell elkészíteni ezeket a gyártmánylapokat.
  • korlátlan számú alapanyagot, félkész- és készterméket, anyagnormát tölthet fel a programba
  • a megadott adatok alapján gombnyomásra elkészíti a program a gyártmánylap bizonyos részeit időt spórolva ezzel Önnek


Mit kell tennie ahhoz hogy használhassa

Az adatokat Önnek kell feltölteni ahhoz hogy használhassa a gyártmánylap modult. De elegendő csak egyszer megadni ezeket az adatokat, ezt követően minden egyes új terméknél már használhatja ezeket. Maximum a változásokat kell majd követnie.Ezzel biztosítjuk hogy könnyen és gyorsan használható legyen a program.

A gyártmánylap automatikus kitöltéshez az alábbi adatokat kell feltölteni a programba:

  • Az összes alapanyagot, amit használ és azok adatait (tápérték, allergén, összetett összetevők)
  • Az összes készterméket és azok adatait (késztermék súlya, tárolási feltételei, minőségmegőrzési idő)
  • A késztermékek receptúráit
  • Az összes használt csomagolóanyagot
  • Technológiai paramétereket (sütési idő, hőfok, páratartalom, stb…)

Élelmiszer nyomonkövetési rendszer

Az élelmiszeripari vállalatoknak - a törvényi előírásoknak megfelelően - kötelező működtetniük egy hatékony élelmiszer nyomonkövetési és visszahívási rendszert. Ez azt jelenti, hogy minden vállalkozásnak képesnek kell lennie azonosítani az élelmiszerláncban honnan származnak a nyersanyagaik és hová kerülnek a késztermékeik.

Az élelmiszerbiztonságot és minőséget szolgáló nyomonkövethetőség lényege és jogi háttere.

A nyomonkövethetőség kritikus jelentőségű a termékek élelmiszerbiztonsága és minősége szempontjából, biztosítva azok nyomon követhetőségét a termőföldtől a fogyasztó asztaláig. Ezért minden élelmiszeripari vállalkozásnak kötelessége dokumentált nyomonkövetési és termékvisszahívási rendszert működtetni a teljes élelmiszerláncban.

Az 178/2002 EU rendelet 2005. január 1-jétől előírja a termékek és összetevők nyomonkövethetőségét.

A rendelet definíciója szerint a nyomonkövetés az a képesség, amellyel az útját, helyét, a folyamat lépéseit és szereplőit azonosítók használatával vissza lehet vezetni. Az anyagok és termékek áramlását össze kell kapcsolni a velük kapcsolatos szakmai információk áramlásával, és azoknak szükség szerint együtt kell mozogniuk.

Az élelmiszerláncban meg kell őrizni az információkat a felhasznált anyagokról, termékekről és folyamatokról, amelyeket mások rendelkezésére tudunk bocsátani élelmiszerbiztonsági vagy minőségi események esetén.

A nyomonkövethetőség célja:

  1. Termékvisszahívás: Lehetővé teszi a gyors és hatékony termékvisszahívást esetleges problémák vagy veszélyek miatt.
  2. Fogyasztói biztonság és minőség: Biztosítja, hogy a fogyasztókhoz csak megfelelő biztonságú és minőségű termékek jussanak el.

A nyomonkövethetőség előnyei:

  1. Preventív biztonság: A termékkel együtt lehetőség van az azt igazoló megbízhatósági információk követésére.
  2. Forrás lokalizálása: Segít meghatározni és lokalizálni a probléma forrását.
  3. Felelősség elhatárolása: Lehetővé teszi a felelősség pontos azonosítását és elhatárolását.

Ha egy jól felépített élelmiszer nyomonkövetési rendszert működtetünk, lehetővé válik minden termék visszakövetése, a jól azonosított összetevők, csomagoló anyagok és gyártási folyamatok szintjén. Ennek köszönhetően könnyedén azonosíthatjuk minden nem megfelelőséget, amely nagyban hozzájárul a biztonságos és minőségi élelmiszerek előállításához.

Az ilyen rendszer üzemeltetése nemcsak időt takarít meg a vállalkozás számára egy esetleges hatósági vagy vevői megkeresés esetén, hanem pénzt is, mivel egy élelmiszerbiztonsági probléma esetén azonnal le lehet állítani a gyártást, és pontosan meghatározható, hogy melyik tétellel kapcsolatban merült fel a probléma. Ennek következtében minimálisra csökkennek az esetleges veszteségek és a vállalkozás hírneve is megőrződik.

A minőségirányítási rendszer (QMS) előnyei:

A minőségirányítási rendszer (QMS) nemcsak a gyártók számára készült, hanem számos üzleti előnye van, amely releváns lehet bármilyen szervezet számára. A minőség szerepe kiemelkedő minden területen, a gyártástól a szolgáltatásokig.

  1. Hatékonyság növelése: A jól felépített QMS ösztönzi a szervezeteket az üzleti folyamatok átgondolt javítására és hatékonyságuk maximalizálására.
  2. Jövedelmezőség növelése: A jól bevezetett QMS-sel rendelkező szervezetek növelik a termelékenységet, hatékonyságot és csökkentik a kockázatokat, ami hozzájárul a pénzügyi teljesítmény javulásához.
  3. Alkalmazottak moráljának javítása: A QMS meghatározza a szerepek és felelősségek, és világos képet ad arról, hogy ezek hogyan befolyásolják a minőséget és a szervezet sikerét.
  4. Döntéshozatal javítása: A QMS belső ellenőrzéseket és folyamatértékeléseket biztosít az információgyűjtés megkönnyítése érdekében, és így a döntések a kapott adatokon alapulnak, nem csupán intuíciós alapúak.
  5. Szállítói és kereskedői kapcsolatok javítása: A QMS folyamatokat hoz létre a szállítók értékelésére és ellenőrzésére, ami kölcsönösen előnyös kapcsolatokat eredményez a beszállítókkal.
  6. Dokumentáció és nyilvántartások ellenőrzése: A QMS ellenőrzést és aktualizációt biztosít a folyamatok dokumentációinak és nyilvántartásainak rendszeres frissítése érdekében, ezáltal minimalizálva a különböző verziók problémáját.
  7. Következetesség: A QMS biztosítja a szervezet és az ügyfelek számára a következetes eredmények elvárását az üzleti folyamatokban és feladatokban.
  8. Vásárlói elégedettség: A QMS által biztosított következetesség és ügyfélszolgálat hozzájárul az ügyfelek elégedettségéhez és bizalmához.
  9. Belső kontroll: A QMS ellenőrzéseket és auditokat biztosít a folyamatok hatékonyságának és megfelelőségének figyelemmel kísérésére.
  10. Jobb menedzsment: A QMS rendszeres felülvizsgálata az éves értékeléseken keresztül segít a szervezet felső vezetésének jobb menedzsmentjében, a rendszer hatékonyságának és megfelelőségének biztosításával.

Tápértékszámítás és tápérték táblázat

Tápértékszámítás

 

Tápértékszámítás és leírás

A 1169/2011/EU rendeletben leírt - a fogyasztóknak az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról alapján - a tápértékjelölés új szabályait 2016. december 13-tól kötelező alkalmazni.
Kikre / mely élelmiszer gyártókra vonatkozik a tápértékjelölés?

    Minden gyártóra, vendéglátóra, közétkeztetőre és csomagoló üzemre
        vagyis azokra, akik csomagolt élelmiszert gyártanak
        csomagolatlan termékek esetén, akik közétkeztetőknek szállítanak be
        kistermelőnek, ha közétkeztetőnek szállít be

Az élelmiszerekre vonatkozóan kötelező

    az előrecsomagolt élelmiszerek esetében
        közvetlenül a csomagoláson vagy az arra rögzített címkén
        a címkének tartalmaznia kell a tápérték számításból kapott tápérték adatokat
    a nem előrecsomagolt élelmiszereken
        a tápérték jelölés nem kötelező,
        de tájékoztatni kell a vásárlót azokról az adatokról, amelyeket az előrecsomagolt élelmiszerek esetében kötelező feltüntetni a csomagoláson

Egy termék helyes tápérték számításához pontosan tudni kell, hogy

    milyen alapanyagokból készül az adott termék,
    melyik alapanyagból mennyi van az adott termékben,
    a szükséges alapanyagok milyen tápértékkel rendelkeznek (ezt a beszállítóktól lehet begyűjteni),
    az adott termék, aminek ki szeretnénk számolni a tápértékét, mennyi a súlya

A leggyakrabban előforduló hibák tápérték számítás esetén

    A vállalkozó nem tudja igazolni, hogy milyen módon határozta meg a tápanyagok mennyiségét.
    Az energiaszámítás nem az előírt faktorokkal történik.
    A rost/szerves savak energiaértéke nincs beleszámítva.
    Főleg külföldről behozott termékeknél a tápértékadatok nem egyeznek meg a specifikációban szereplő értékekkel.
    A tápértékjelölés nem táblázatos formában van, pedig a rendelkezésre álló hely ezt lehetővé tenné.
    Referencia beviteli érték egy átlagos felnőtt számára (8400 kJ/2000 kcal) mondat nem megfelelő alkalmazása.

Miről szól a Tápértékszámítás

A tápérték jelölésnek szigorú tartalmi követelményei vannak (mint például a formátum, tápanyagok sorrendje, betűméret, nyelvi követelmény, távértékesítési követelmény stb.), amit szintén a 1169/2011 EK rendelet szabályoz. A szabályozás kötelezővé teszi a tápértékjelölést (tápérték adatok jelölése), és utasítja az élelmiszergyártókat, hogy adjanak információt az

  • energiatartalomról
  • zsírról,
  • telített zsírsavakról,
  • szénhidrátokról,
  • cukorról,
  • fehérjéről,
  • és a sóról.

A tápérték jelölési törvény célja, hogy a fogyasztók megalapozottabb döntéseket tudjanak hozni az étrendjükkel kapcsolatosan.

Az elsődleges felelős az a vállalkozó, akinek a neve / cégneve alatt forgalomba hozzák az élelmiszert, vagy importőr.
A lánc minden tagja felelősséggel tartozik a saját hatáskörén belül a jelölési információk meglétéért és pontosságáért!
A szabályozás betartását szigorúan ellenőrizni a Hatóság, ezért is fontos, hogy az Ön vállalkozása is megfeleljen ennek minden tekintetben!

Miben tudunk segíteni Önnek pontosan a Tápértékszámítással kapcsolatban

Segítünk Önnek a megfelelésben! Az alábbi problémákat tudjuk Önnek megoldani a Tápértékszámítás szolgáltatásunk során:

    az élelmiszerek tápértékét bonyolult számítás alapján lehet elvégezni
    a számítás sok időt és utánajárást jelent
    szabad elfeledkezni az allergének jelöléséről sem. Számos élelmi anyagról állapították meg, hogy élelmiszerekre adott allergiás reakciók többségért felelős. Amennyiben ezek az anyagok megtalálhatók az Ön termékében, akkor azt egyértelműen és kiemelten jelezni kell az összetevők listáján.

Tápérték táblázat és tartalom

 - Termék összetevők nyomtatása. A receptúra és az allergén adatokat egységesítve a program fel van készítve termék címkék készítésére, amelyben a felsorolt alapanyagok mellett az allergén anyagokat is feltünteti. Erre több féle formanyomtatvány is rendelkezésre áll "Termékek tápérték tartalma" nevű listák formájában.

Tápérték kártyák az Ön cégére szabva

Válasszon a programba épített tápérték kártyák között vagy készítsen sajátot, és tűnjön ki versenytársai közül.

Tápérték kártya - pékáru háttérrel - pékségek számára

Tápérték kártya pékség sütőipar

Tápérték kártya - torta háttérrel - cukrászdák számára

Tápérték kártya cukrász torta

Tápérték kártya - fagylalt háttérrel - cukrászdák számára

Tápérték kártya cukrász fagyi

Tápérték kártya - üres háttérrel - cégek számára egyedi háttérhez

Tápérték kártya üres háttérrel

 

Allergén anyagok

Leggyakoribb étel allergének és ételallergiák


Az EU rendelet

Az Európai Unió 1169/2011-es rendeletében foglaltak szerint minden élelmiszert árusító vagy felszolgáló létesítmény és csoport köteles bejelenteni, hogy az egyes ételek milyen típusú allergént tartalmaznak, ha tartalmaznak. Ily módon minden fogyasztó megtudhatja, mit ehet és mit nem, anélkül, hogy különleges vagy eltérő bánásmódban részesülne. Az allergén kijelző modul kifejezetten élelmiszeripari cégeknek készült. Segítségével a fent említett uniós előírások betartása egyszerűen biztosítható.

Mit kell tenni és kiknek ?

Az éttermeknek, bároknak, kávézóknak, szupermarketeknek, pékségeknek, közösségi étkezdéknek… jól fel kell tüntetniük a leveleken, az étlapokon és a címkéken, hogy milyen típusú allergént találnak a különböző ételekben. A lista elkészítéséhez

  • össze kell gyűjteni a felhasznált alapanyagok allergén tartalmát a csomagolásáról,
  • majd a saját előállítású termékeknél a receptúrák alapján készíteni kell egy listát, hogy mely termék, milyen allergént tartalmaz.

Ezen listának

  • elérhetőnek kell lennie a vásárló számára,
  • amennyiben változik az alapanyag összetétel egy termékben, aktualizálni kell a listát.

Sok esetben szükség lenne tájékoztatásra, akár kérdez a vásárló akár nem.  Azonban lehet nem áll rendelkezésre az egyszerűen elérhető és jól feltüntetett allergén információ. Ez azonban döntő lehet abban, hogy a vásárló visszatér e legközelebb. Ilyen és ehhez hasonló vásárlói élmények egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a teljes körű vevőkiszolgálásban. Fontos a gyorsaság is. Sokszor elérhető az allergén információ, de az előkeresése már nehézkes és sokáig tart. Ez újabb terhet jelent a kiszolgálóknak és a vevő is rossz élménnyel távozik. A bárki számára gyorsan és könnyen elérhető információ minden esetben hozzáadott értéket képvisel.

Étel allergének rögzítése és listázása programból is lehetséges. Minden az termékek és alapanyagok adatainak helyes feltöltésével kezdődik. Be kell szerezni a beszállítóktól és csomagolásokról vagy specifikációkról az allergén tartalmakat és fel kell tölteni. Ezek után jöhet a a receptúra feltöltése. Ha ezzel megvagyunk akkor - akár csak a tápértékszámításnál - úgy itt is be kell jelölni mely alapanyagok milyen ételallergéneket tartalmaznak (egy alapanyaghoz több allergén is rögzíthető). Ezt az allergén összetevők felületen vagy a termék jellemzőknél az ennek megfelelő oszlopban tudjuk ezeket felsorolni.

Az adatfeltöltésben tudunk segíteni táblázatos importálással. A programon belül működő videó portál nyújt segítséget a konkrét használatban. Elakadás esetén pedig kiemelt rendszertámogatási szolgáltatásunk keretein belül telefonon vagy e-mailben segítünk a továbblendülésben.

Kiknek és miért fontos ?

Nagyon magas azoknak a százalékos aránya, akik valamilyen intoleranciában vagy allergiában szenvednek. Ezért nagyon fontos, hogy rendelkezzünk minden szükséges anyaggal ahhoz, hogy helyesen jelezhessük az allergének jelenlétét az étkezésekben. Ezek mellett nélkülözhetetlen hogy rendelkezzünk képzett személyzettel, hiszen a legrosszabb esetben a rossz információ az vásárló egészségét vagy akár az életét is kockáztathatja.

Az ételallergia hátterében az immunrendszer kóros válasza áll. Ilyenkor az immunrendszer téves módon veszélyesnek ismer fel valamely étel összetevőt – legtöbbször fehérjét -, és beindítja a védekezési reakciót ellene. Az ételallergia mind a felnőttek mind pedig a gyermekek jelentős részét érinti. A gyermekek ételallergiája sokszor felnőtt korra háttérben húzódik, azonban családon belüli halmozódást mutat, ami örökletes is lehet.

Kötelezettségből lehetőség !

A jogszabályi kötelezettség egyben lehetőség is. A magas színvonalon kivitelezett jogszabályi megfelelés növeli a vevők elégedettségét. Ezt fel kell ismerni és élni kell vele. Ha előnyt kíván kovácsolni akkor nem elég az előírt minimum szinten teljesíteni. Professzionális szintre kell emelni és végezni a jogszabályi megfelelést. Minimum szintnek tekinthető a papír alapú lista. Ebből ugyan ki lehet keresni, hogy a termékekben milyen allergén anyag található, de a legtöbben ezen a szinten teljesítik csak az előírást, így nem fog semmi féle előnyt jelenteni a befektetett munka. A professzionális szint, amikor a vásárló egyből ránézésre látja mely termékek mit tartalmaznak, vagy akár fel tudjuk hívni a figyelmét, ha véletlenül olyan terméket szeretne venni, amire allergiás. Ezzel növelhetjük a vásárlók elégedettségét, hisz érzik hogy fontosak. Ezt pedig mindenki szereti! A program segítségével nyomtathat egyszerű - de a szemnek kellemes - listákat, de akár termék specifikus kártyákat is az allergén tartalmakról.

Mik ezek az allergének ?

Jelenleg 14 olyan allergént találunk, amely nem hiányozhat az Európai Unió rendeletében meghatározott jogszabályoknak való megfelelés érdekében. A rendelet értelmében az alábbi 14 allergiát okozó anyagról és mindennemű, belőlük készült termékről tájékoztatást kell adni a fogyasztó részére:

  • GLUTÉN - és azt tartalmazó gabonafélék ( például: búza, rozs, árpa, zab, tönkölybúza, kamut, illetve hibridizált fajtái )
  • RÁKFÉLÉK - és rákfélékből készült termékek
  • TOJÁS - és tojásalapú termékek
  • HAL - és halalapú termékek
  • FÖLDIMOGYORÓ - és földimogyoró alapú termékek
  • SZÓJABAB - és szója alapú termékek
  • TEJ - és származékai (beleértve a laktózt)
  • DIÓFÉLÉK - (szárított gyümölcsök) és szárított gyümölcsökből készült termékek ( például: mandula , mogyoró, pisztácia, dió , kesudió , pekándió , brazil dió , makadámia vagy queenslandi dió)
  • ZELLER - és abból készült termékek
  • MUSTÁR - és származékos termékek
  • SZEZÁMMAG - és szezámmagból készült termékek
  • KÉN-DIOXID - és szulfitok 10 mg/kg-nál vagy 10 mg/liternél nagyobb koncentrációban az összes SO2-ban kifejezve ( a számítást a fogyasztásra kész termékekre vagy a gyártó utasítása alapján elkészített termékekre vonatkozóan kell elvégezni )
  • CSILLAGFÜRT - és csillagfürt alapú termékek
  • PUHATESTŰEK - és kagylóalapú termékek

Allergének és allergén anyagok listája. A program tartalmazza a nyolc leggyakoribb (glutén, rákfélék, tojás, halak, földimogyoró, szójabab, tej, diófélék és mandula) és további hat (zeller, mustár, szezámmag, kén-dioxid, csillagfürt, puhatestűek) étel allergént, melyek elérhetőek a jobb oldalt található listában.

A sütőipari és a cukrász termékek esetében leggyakoribb allergén anyag a glutén és a laktóz. Ezek mellett viszont számos más alapanyagok is válthatnak ki allergiás reakciót. Az üzletekben és az interneten könnyen elérhetőek ezek az információk, de ennek ellenére az emberek nagy százalékánál ez a tudás hiányos. Sokszor ez nem foglalkoztat senkit addig, amíg nem lesz közvetlenül érintett. Nagyon sok fajta allergiás reakciót ismerünk. A legenyhébb a csalánkiütés, de más - például légzőszervi érintettség - esetekben súlyos is lehet. Többek közt e miatt is vált kötelezővé az információ adás és jelölés az élelmiszer gyártó cégek esetében.

Allergén anyagok jelzése és listázása

Allergének listája termékenként. Ha feltöltöttük az alapanyagoknál az adatokat, akkor a  receptúra alapján már láthatjuk is mely termékeink milyen allergéneket tartalmaznak egy egyszerű allergén táblázat formájában. Ezen listát szűrhetjük a termékek kódjai (cikkszám), annak megnevezése (cikknév) és még sok más jellemző alapján is.

Programmal vagy program nélkül ?

Mindkét esetben ugyan úgy kell eljárnunk, a kérdés csak az hogy mekkora munkával jár. Program használatával a rögzítési idő arányosan rövidül a termékek számának növekedésével, valamint bármikor könnyen elérhető és módosítható. Elkerülhető a visszatérő munkafolyamat ismétlése, így érezhető időmegtakarítással jár. Nem is beszélve arról, hogy így minden egy helyen, azonnal elérhető, átláthatóbb, bármikor módosítható és hozzáadott értéket teremt. Például ha egyszer elkészült a lista az allergén tartalomról, és változik a termékekben felhasznált alapanyag, akkor egy gyors módosítással és adatfrissítéssel egyszerűen végig számoltatható. Ez a folyamat biztonságot ad, hiszen a program nem téveszt, minden esetben valós allergén tartalmat jelöl, ennek köszönhetően minden vásárlója biztonságban érezheti magát.

A program egy eszköz, és az a célunk, hogy egy olyan eszközzé váljon, ami segíti a folyamatokat és nem hátráltatja. Ezzel biztosítva azt a plusz értéket melyet a vásárlói is érezni fognak!

Folyamatos fejlődés

Ermis bemutatkozás

Egy folyamatosan fejlődő program előnyei

 - Cégére szabott programot kap, amely megoldást nyújt problémáira
 - Nem kerül külön költségbe az Önök ötleteinek implementálása
 - Olcsóbban jut hozzá egy komplex, mindent átfogó rendszerhez
 - A moduláris felépítésnek köszönhetően Minimalizálni tudja a szoftverköltségeket, hogy ne kelljen olyanért fizetnie, amit nem is használ
 - Mások által kért funkciókat is megkap, amelyekre nem is gondolt

WinSzla PÉK Dokumentumok


WinSzla Pék letölthető dokumentumok

Az itt metalálhatő és letölthető dokumentumok a WinSzla rendszer PÉK moduljait mutatják be röviden. Elsődlegesen a pékségekben használt funkciók (keret és egyedi rendelések, egyedi árak, számlázás, készletkezelés, listázás, stb.) és adatok (termékek, alapanyagok, recetúra, bizonylatok, stb.) alapján kialakítva.

WinSzla PÉK dokumentációjának letöltése

WinSzla PÉK bemutatójának letöltése

 

WinSzla PÉK bemutató videó


WinSzla Pék rövid bemutató videója pékségek és cukrászdák számára

Ez a rövid bemutató videó a WinSzla rendszer PÉK moduljait mutatja be röviden. Elsődlegesen a pékségekben használt funkciók (keret és egyedi rendelések, egyedi árak, számlázás, készletkezelés, listázás, stb.) és adatok (termékek, alapanyagok, recetúra, bizonylatok, stb.) alapján kialakítva.

RiskCont szoftvereit használó pékségek és cukrászdák